Σπουδές & Εργασιακή Εμπειρία

Η Άννα Δοξαστάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Από μικρή ηλικία παρακολουθεί θεατρικές παραστάσεις -κυρίως αρχαίες τραγωδίες- γεγονός που πυροδοτεί το ενδιαφέρον της για την θεατρική πράξη και την επίδρασή της στον ανθρώπινο ψυχισμό. Αμέσως μετά την ενηλικίωσή της μετακομίζει στην Αθήνα όπου και ξεκινάει το προσωπικό της ταξίδι αναζήτησης και γνώσης πάντα με επίκεντρο τον άνθρωπο μέσα στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο . Κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής της σπουδάζει Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών ενώ παράλληλα ασχολείται και με το Ρεπορτάζ σε θέματα Πολιτισμού. Ως πτυχιούχος Κοινωνιολογίας και μετά από επιτυχείς εξετάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και τριετή φοίτηση αποκτά Πτυχίο Υποκριτικής από τη Δραματική Σχολή Ίασμος-Βασίλης Διαμαντόπουλος. Την ίδια χρονική περίοδο παρακολούθησε επίσης πολλά Σεμινάρια Υποκριτικής με σημαντικούς δασκάλους, όπως :

  • Κώστας Φιλίππογλου (μέλος της ομάδας Complicite Theatre Group), «Σωματικό Θέατρο, Αυτοσχεδιασμός, Δημιουργία Παράστασης»
  • John Strasberg , “Acting Seminar in Athens”
  • Tapa Sudana (Ηθοποιός-Δάσκαλος Μπαλινέζικου Θεάτρου), «Tribuana: Το Θέατρο των Τριών Κόσμων»
  • Ανδρέας Μανωλικάκης, (Director of the New Actors Studio MFA Programme at Pace University NYC), Masterclass : « Ανάλυση Κειμένου και η Εφαρμογή της στη Θεατρική Εκπαίδευση και Πρακτική»
  • Σεμινάρια Υποκριτικής από ηθοποιούς όπως οι: Μάνια Παπαδημητρίου, Δήμητρα Χατούπη, Πέμη Ζούνη, Δημήτρη Ήμελλο κ.ά.
  • Σεμινάρια Υποκριτικής από τους Σκηνοθέτες Γιάννη Ιορδανίδη, Νίκο Χαραλάμπους, Κωστή Καπελώνη, Νίκο Παναγιωτόπουλο κ.α.

Το 2009 μετακομίζει στο Λονδίνο και πραγματοποιεί Μεταπτυχιακές Σπουδές πάνω στο Εφαρμοσμένο Θέατρο «Εφαρμοσμένο Δράμα: To Θέατρο στην Εκπαίδευση, την Κοινότητα και την Κοινωνία» στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

 (‘Master of Arts in Applied Drama: Theatre in Educational, Community and Social Contexts’, Goldsmiths College, University of London).

Κατά τη διάρκεια αυτών των σπουδών μελετάει την εφαρμογή θεατρικών και άλλων καλλιτεχνικών μεθόδων σε διαφορετικά κοινωνικά πλαίσια και οργανισμούς ενώ εξειδικεύεται στο Theatre of the Oppressed (γνωστό ως Θέατρο των Καταπιεσμένων) και την τεχνική Forum Theatre εμπνευσμένη από τον Augusto Boal, δίπλα στην συγγραφέα και σκηνοθέτη Mojisola Adebayo. Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί το θέατρο ως μέσο γνώσης και μετατροπής της εσωτερικής πραγματικότητας τόσο στον τομέα των προσωπικών σχέσεων όσο και στον τομέα των κοινωνικών συναναστροφών. Το κοινό κατά τη διάρκεια της παράστασης γίνεται ενεργό, και τα μέλη που το απαρτίζουν δύνανται να  διερευνήσουν, να αναλύσουν και τελικά να επιχειρήσουν να μετατρέψουν την πραγματικότητα στην οποία ζουν .

Η Μεταπτυχιακή της Διατριβή αποτελεί μια εξερεύνηση του Κοινωνικού Περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την Έμμονη Ενασχόληση με την Ομορφιά και την Εικόνα Σώματος (body image) των γυναικών στις Δυτικές Κοινωνίες και διερευνά τους τρόπους με τους οποίους το Εφαρμοσμένο Θέατρο μπορεί να λειτουργήσει ως μετασχηματιστικός παράγοντας για την απελευθέρωσή τους από μη ρεαλιστικά και μη ωφέλιμα πρότυπα και στόχους. Εκτός από την θεωρητική Κοινωνιολογική και Ψυχολογική προσέγγιση του κοινωνικού περιβάλλοντος η έρευνα εξετάζει 2 θεατρικές παραστάσεις που έλαβαν χώρα στη Βρετανία με διαφορά 30 ετών. Οι παραστάσεις δημιουργήθηκαν από γυναίκες που είχαν ως κίνητρο να αντιμετωπίσουν δικά τους προβλήματα αλλά και να ξεκινήσει μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με

  • την αυξανόμενη τάση εμφάνισης Διατροφικών Διαταραχών (Βουλιμία, Νευρική Ανορεξία)
  • την επιδημία Στερητικών Μοντέλων Διατροφής (στερητική δίαιτα) και
  • τη Στρεβλή Αντίληψη της Εικόνας του Σώματος των γυναικών.

Tα 2 επόμενα χρόνια πραγματοποιεί Μεταπτυχιακές Σπουδές Ψυχαναλυτικής Δραματοθεραπείας  στο πανεπιστήμιο Anglia Ruskin στην πόλη του Cambridge (MA in Psychoanalytically Informed Dramatherapy, Anglia Ruskin University in Cambridge).

Η εκπαίδευσή της βασίστηκε στην ψυχοδυναμική προσέγγιση και ως εκ τούτου η κλινική της πρακτική έχει τις ρίζες της στην ψυχαναλυτική θεωρία. Έχει εμπνευστεί από την Attachment Theory όπως διατυπώθηκε αρχικά από τον ψυχίατρο John Bowlby και εξελίχθηκε από μεταγενέστερους θεραπευτές.  Η Μεταπτυχιακή της Διατριβή που βασίζεται στη θεωρητική της κατάρτιση αλλά και στην κλινική της εργασία  (case study) διερευνά και αναλύει την εφαρμογή της Ψυχαναλυτικής Δραματοθεραπείας για την αντιμετώπιση συμπτωμάτων Κατάθλιψης και Αγχώδους Διαταραχής.

Κατά την διάρκεια παραμονής της στην Μεγάλη Βρετανία μέχρι το 2015 εργάστηκε σε πολλούς Οργανισμούς, Θέατρα, Κέντρα Συμβουλευτικής, και Σχολεία ως Θεατρική Εμψυχώτρια, Δραματοθεραπεύτρια και Σκηνοθέτης όπως :

  • Θεατρικός Οργανισμός “Oval House Theatre”, Kennington, ‘We are London’ Project, Ειδικό Πρόγραμμα για την ομαλή ένταξη εφήβων και νέων ανθρώπων (13 έως 21 ετών) – προσφύγων και μεταναστών στην Βρετανική Κοινωνία
  • Carefree Kids Charity, Waltham Forest : Φιλανθρωπικός Οργανισμός για παιδιά (από 5 έως 12 ετών) με Συναισθηματικές Διαταραχές και Προβλήματα Συμπεριφοράς
  • Respond: Φιλανθρωπικός Οργανισμός που παρέχει υπηρεσίες σε παιδιά και ενηλίκους με Αυτισμό και Αναπτυξιακές Διαταραχές
  • Camden Listening and Counseling Centre: Ειδικό Κέντρο Συμβουλευτικής για Ενηλίκους
  • Sutton House in Hackney, National Trust : Χριστουγεννιάτικα Εργαστήρια Θεατρικού Παιχνιδιού για παιδιά και οικογένειες εντός του Μουσείου Sutton House
  • George Tomlinson Primary School
  • Σχολείο Ειδικής Αγωγής Riverside Special School
  • Chingford Junior School κ.ά.

Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός και σκηνοθέτης σε πολλές παραστάσεις με αυτοβιογραφικό και κοινωνικό ή/και θεραπευτικό χαρακτήρα όπως:

  • “Bohemian Self”, Σκηνοθεσία Beau-Jessica Roberts, Cambridge
  • “Star Quality”, σκηνοθεσία Sian Pinder, Cambridge
  • “The View from Above”, σκηνοθεσία Άννα Δοξαστάκη, Cambridge
  • “In the Woods”, σκηνοθεσία Emma Bulmer, Cambridge
  • “In the Zoo” Παράσταση Φόρουμ (Forum) , Σκηνοθεσία Amanda Carr
  • “Wanting to Play her Role(s) in Life”: Σκηνοθεσία Άννα Δοξαστάκη, Cambridge
  • “The Lily” Σκηνοθεσία Hannah Griffiths & John Morales, Λονδίνο (συμμετοχή και βράβευση στο London Southbank Festival).

Επίσης έχει παρακολουθήσει  το Course Κινηματογράφου “Narrative Film-Making” (αφηγηματικό σινεμά) με τον Pete Gommes στο κολέγιο City Lit του Λονδίνου και το 2014 ολοκλήρωσε την ταινία μικρού μήκους «Rendez – Vous».

Κύριο αντικείμενο των σπουδών, ακαδημαϊκών της μελετών και εργασιακής εμπειρίας είναι η Κατάθλιψη και οι Αγχώδεις Διαταραχές παιδιών και ενηλίκων. Έχει πραγματοποιήσει μελέτη για την ευεργετική επίδραση της τέχνης και του παιχνιδιού σε καταστάσεις κρίσεων υγείας και έχει πραγματοποιήσει workshops στην Ελλάδα και την Βρετανία με θέμα την αντιμετώπιση του άγχους και της θλίψης μέσα από δημιουργικές δράσεις.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες που συνθέτουν το προσωπικό της ταξίδι, έχουν ενισχύσει τις γνώσεις της αλλά και την βαθειά της πεποίθηση ότι η ενασχόληση με την τέχνη και η αίσθηση δημιουργικότητας που απορρέει από αυτήν – όταν πραγματοποιείται σε ασφαλές πλαίσιο ψυχοθεραπευτικής φροντίδας από ειδικό – έχει ευεργετική επίδραση στον ανθρώπινο ψυχισμό και θεραπευτικό χαρακτήρα στην ψυχική υγεία του ανθρώπου.

Είναι μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών Μεγάλης Βρετανίας (BADTH),της Ένωσης Δραματοθεραπευτών Ελλάδας (ΕΔΠΕ), του Βρετανικού Συμβουλίου Επαγγελματιών Υγείας (HPC) καθώς και του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.).